27 Oktober 2009

Bahan Analisis Kesilapan

Kawan Baik Saya

Dia telah dilahirkan pada tahun 1998. Pada masa kini umurnya 11 tahun. Namanya Normayati Binti Rajum. Dia adalah kawan baik saya.

Adik beradiknya enam orang. Dia anak sulung. Dia baik hati dan peramah. Setiap kali kami bertemu dia memberi salam dahulu. Saya suka berkawan dengan dia.

Suara Normayati merdu. Saya sangat suka mendengar dia membaca Al-Quran dan bernasyid. Kami dalam satu pasukan nasyid. Dia menjadi penyanyi utama.

Minggu lalu kami menyertai pertandingan nasyid. Normayati adalah merupakan ketua pasukan kami. Kami menjadi naib johan.

Kesimpulannya, saya suka berkawan dengan Normayati. Saya berharap persahabatan kami akan berkekalan.

Karangan ini sudah diubah suai. Ciri kesilapan asal dikekalkan.
Pada masa kini → Pada masa ini atau Kini
adalah kawan → ialah kawan

dengan dia → dengannya

Tiada ulasan: